Guy Kawasaki vertelt over zijn ervaring bij Apple en de 12 lessen die hij leerde van Steve Jobs:
- Experts hebben geen idee, zoek het eerst zelf uit.
- Klanten weten niet wat ze nodig hebben, alleen dat het beter en goedkoper moet.
- Presenteer de grootste uitdaging voor je werknemers.
- Een goed ontwerp (design) is doorslaggevend, verkoop geen rommel.
- Gebruik grote fonts en illustraties in presentaties.
- Spring naar de volgende curve in je business: ontwikkel niet door op iets goeds maar richt je op iets nieuws.
- ‘Het werkt’ of ‘het werkt niet’ is het enige dat telt.
- Waarde en prijs zijn verschillende dingen.
- A-spelers huren A-spelers, B-spelers huren C-spelers…
- Echte CEO’s kunnen hun product presenteren.
- Echte ondernemers leveren en stellen niet uit (don’t worry be crappy).
- Sommige dingen moeten worden geloofd om gezien te worden.
Guy Kawasaki werkte twee keer bij Apple voor Steve Jobs, o.a in het developent team van de eerste Macintosh. Daar deed hij veel ervaring op over het business model dat Apple gebruikt… of eigenlijk het dynamische business model. In zijn lezing geeft hij kort in 12 uitspraken weer hoe Apple en Steve Jobs kijken naar de ontwikkeling van een waardevol product. Op basis van zijn eigen ervaring geeft hij inspirerende praktijk voorbeelden. Doe er dus mee wat je wil, het is op z’n minst het bekijken waard.
Op de ‘CEO Silicon Valley Bank Summit 2011’ gaf Guy Kawasaki een lezing over zijn visie op de innovatieve ondernemer van de 21ste eeuw. Werkt onderstaande video niet, bekijk deze dan op de Silicon Valley Bank website.