Gemotiveerd personeel maakt het verschil
Tijdens de Retail Clinic train ik jouw verkopers tot personal stylists. Verkopers met veel kennis kunnen goed, eerlijk en professioneel advies geven aan de klant. Dit verhoogt het service level en de winkelbeleving. Het effect is een super gemotiveerd en enthousiast verkoopteam met veel knowhow. Je zult merken dat de klant met een goed gevoel en een gevulde tas naar huis gaat. De kans op een herhalingsbezoek wordt hierdoor aanzienlijk vergroot.
De fashion retail verandert de laatste tijd razendsnel. De goedkope fast-fashionketens schieten als paddestoelen uit de grond. Het koopgedrag van de consument is ook veranderd. Het is helemaal niet raar om een peperdure designertas te combineren met een trendy en betaalbaar jurkje. De consument koopt waar en wanneer zij maar wil en dat 24/7 via diverse kanalen.
Daarnaast is de bevolkingsopbouw en levensstijl aan het veranderen en is de consument ook bewuster, kritischer en beter geïnformeerd. De consument heeft steeds meer invloed op producten.
Je moet dus als fashionretailer een sterke identiteit ontwikkelen om het verschil te maken. Een van de tools is het serviceniveau van je winkelpersoneel verhogen. Persoonlijke aandacht wordt steeds belangrijker om je te kunnen onderscheiden van de concurrentie. Met de Retail Clinic maak je een goede start.
Inhoud van de retail clinic:
- verandering van markt en consument
- effect van kleur, wat kleur doet en de verschillende kleurtypes
- de verschillende figuurtypes incl. do’s & don’ts
- wat voor een stijltypes er zijn incl. musthaves en tips
- materiaal kennis en welk materiaal geschikt is voor welk figuur- en stijltype
- het effect van de juiste basics
- “how to combine and wear for every occasion”, hoe je meer uit een set haalt en bijverkoop kunt genereren
Tijdens de training zullen er veel praktijkoefeningen zijn om zo de opgedane kennis om te zetten in de praktijk. Deze intensieve training duurt een hele dag, maar kan naar wens ook opgedeeld worden in diverse dagdelen.
De cursus is voor dames of heren mode, wilt u beide behandelen dan moet er meer tijd gereserveerd worden.
Voor tarieven, mogelijkheden en meer informatie kun je vrijblijvend contact opnemen met Muriël.
Styleclinic is onderdeel van Studio Anders Communicatie en Ontwerp.